Saturday, August 11, 2012

တမ္းတမိတဲ႔ ဆူသံေလးတစ္ခု

ကၽြန္မ အရမ္းလြမ္းေနတယ္ ။ လူတစ္ေယာက္ကို တမ္းတမ္းတတ ကို သတိရေနမိတယ္။ ဘ၀ဆိုတဲ႔
လမ္းေပၚ ခုမွလမ္းေလွ်ာက္တတ္တဲ႔ ကေလးတစ္ေယာက္လို စူးစမ္းျခင္းေပါင္းမ်ားစြာ နဲ႔ စတင္ ေလွ်ာက္လွမ္း
ေနရတဲ႔ ခုလိုခ်ိန္မွာ အဲဒ္ီလူကို ပိုလြမ္းတယ္ ။ လြမ္းလို႕ ျပန္ရေအာင္ ကၽြန္မကေလးတစ္ေယာက္ မဟုတ္ေတာ႕
ဘူးေလ ။ ကိုယ္ေရြးခ်ယ္ထားတဲ႔ ပန္းတိုင္ကို မေရာက္ေရာက္ေအာင္ ေလွ်ာက္ရမယ္ ။အခက္ေတြ ဒုကၡေတြ
ေတြ႔လို႕ ေနာက္ဆုတ္လွည္႔ျပန္မယ္ဆို လိုရာပန္းတိုင္ဆိုတာ ထာ၀ရ ေ၀းေနေတာ႔မွာဘဲေလ ။ ကၽြန္မခံယူ
ဆံုးျဖတ္ထားတယ္ ။ ကၽြန္မ ခႏၶာကိုယ္ နဲ႔ ရင္းၿပီး က်ရွံဳးမွဳမ်ိဳးကိုေတာ႕ ဘယ္ေတာ႔မွ အျဖစ္မခံပါ ။ မွန္ကန္ေသာ
လမ္းနည္းတစ္ခုနဲ႔ လိုရာကို မေရာက္ေရာက္ေအာင္ ကၽြန္မေလွ်ာက္မယ္ ။ ကၽြန္မသြားမယ္႔ လမ္းမွာ အခက္ခဲ
ေတြ ၊ အတားဆီးေတြ မ်ားစြာကို ရင္ဆိုင္ေတြ႕ရမယ္ ။ လဲက်သြားမယ္ဆိုလည္း ခ်က္ခ်င္းျပန္ထႏိုင္ေအာင္
အင္အားေတြကို ျပင္ဆင္ထားပါတယ္ ။ကၽြန္မ အခ်ိန္တိုင္း လူတစ္ေယာက္ကို တမ္းတမ္းတတ ကို သတိရ
မိေနတာေတာ႕ အားငယ္ျခင္းမဟုတ္ပါဘူး ။ အဲဒီလူရဲ႕ ရင္ခြင္ေငြ႔ေငြ႕ေလးကိုပါ ။ သူက ကၽြန္မအတြက္ ေပးဆပ္
မွဳေတြကိုဘဲ ေပးေစတယ္ ။ ကၽြန္မဆီက သူဘယ္တုန္း ရယူလိုမွဳဆိုတဲ႔ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ မရွိခဲ႔ဘူး ။သူကဘဲ
ကၽြန္မကို ေပးဆပ္ခဲ႔တာခ်ည္းပါဘဲ ။ အခ်ိန္တိုင္း ဘယ္တုန္းကမွ သူနဲ႔ ကၽြန္မ မတည္႔ၾကပါဘူး ။ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီ စကား
မေျပာဘဲလဲ ေနျဖစ္ခဲ႕ၾကပါတယ္ ။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္မ ကြယ္ရာမွာ ကၽြန္မမသိေအာင္ ကၽြန္မေအာင္ျမင္မွဳေတြကို
ဂဳဏ္ယူေနတတ္သူ ကလည္း အဲဒီလူဘဲျဖစ္ေနျပန္တယ္ ။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္တာနဲ႔ ႏွစ္ျပားမတန္ေအာင္ ေျပာဆို
ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းတတ္သူ ကလည္း သူပါဘဲ ။ ခုေတာ႕ အေ၀းတစ္ေနရာကိေန သူကို အရမ္းသတိရေနတယ္ဆို
သူက လူေတြ မသိေအာင္ႀကိတ္ၿပံဳးေနမွာလား ။ ခိုးၿပီး မ်က္ရည္က်ေနမလား ။သူကဘယ္သူလဲ ဆိုေတာ႕
ကၽြန္မနဲ႔ ဘယ္တုန္းကမွ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္လို႕ကို မရတဲ႔ ကၽြန္မ ရဲ႕ တစ္ဦးတည္းေသာ ကၽြန္မ မသိစိတ္က
အရမ္းခ်စ္ရတဲ႔ ကၽြန္မ ေမေမ ပါပဲ ။ ေမေမ နဲ႔ ကၽြန္မ တစ္စက္မွ ကို မတည္႔ပါ ။ ကၽြန္မ ႏိုင္ငံျခားထြက္လာ
ေတာ႔ ေမေမက ေလယာဥ္ကြင္းကိုေတာင္ လိုက္မပို႔ရေကာင္းလားဆိုၿပီး ကၽြန္မရင္ထဲ အစိုင္ခဲတစ္ခု ခို၀င္
လာခဲ႔႔ပါတယ္ ။ သို႔ေသာ္ ယေန႔ ဒီခ်ိန္မွာေတာ႕႔ ကၽြန္မကို ေလယာဥ္ကြင္း လိုက္မပို႔ေပမယ္႕ ညေနမွ ေလဆိပ္
ဆင္းမယ္႔ ကၽြန္မကို မနက္မိုးသည္းထဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစ်းထဲမွာ ကၽြန္မလိုခ်င္တာေတြကို ထီတစ္ေခ်ာင္းေဆာင္း
ထားေပမယ္႔ တစ္ကိုယ္လံုး မိုးေရေတြ စိုေနေပမယ္႔ ေနသာေနသလို တခ်က္မညိဳညင္စြာ လိုက္၀ယ္ေပးရွာတဲ႔
ေမေမကို ပိုခ်စ္လာမိတယ္ ။ လိုက္မပို႔တာ သူရင္ထဲ ဘယ္အတိုင္းတာထိ ခံစားေနရမယ္ဆိုတာ ေတြးတတ္
ျမင္တတ္လာပါတယ္ ။ ခုခ်ိန္မွာ ေမေမဆူသံကိုလည္း သာယာတဲ႔ ဂီတသံတစ္ခုအျဖစ္ တင္စားခ်င္မိတယ္ ။
ေမေမ ဆူပူသံေတြမွာ အတၱေတြကင္းတယ္ ၊ လိုခ်င္မွဳဆိုတာေတြ ပါမလာဘူး ။ ေပးဆပ္ျခင္းဆိုတဲ႔ ခ်စ္ျခင္း
တရားေတြ ေပ်ာ္၀င္စီးဆင္းေနပါတယ္ ။မနက္ အိပ္ယာထေနာက္က်တိုင္း အခန္းျပင္ကေန ရစရာမရွိေအာင္
ေျပာဆိုေနတတ္ေပမယ္႔ အိပ္ယာထဲက တကယ္ဆြဲမခ်ခဲ႔ပါဘူး ။ ခုခ်ိန္မွာေတာ႔ ႏိုးသူမဲ႔ေနတဲ႔ ေနရာမွာ ကိုယ္
အသိနဲ႔ကို ရေအာင္ထတတ္ေနၿပီ ေမေမ ။ အ၀တ္ေတြ တစ္ေန႔ ၃ခါေလာက္လဲလို႕ နတ္ထဘီလဲေနသလို
ဘဲေနာ္ ေလွ်ာ္ရတဲ႔သူကိုလည္း အားနားပါအံုးဆိုေပမယ္႔ အ၀တ္ျခင္းထဲ ထည္႔လာသမွ်ကို ေလွ်ာ္ေပးေနတဲ႔
သူေတြကို မေလွ်ာ္ေပးရဘူးဆိုတဲ႔ အမိန္႔တစ္ခ်က္မထုတ္ မႏိုင္လွ်င္ အငွားေခၚေလွ်ာ္ေပးခဲ႔တဲ႔ ေမေမ ခုေတာ႕
အေမသမီး လက္သည္းေတြညွပ္ ကိုယ္အ၀တ္ကို ေလွ်ာ္တတ္ေနပါၿပီ။ ပိုက္ဆံလိုရင္ ေမေမ ပိုက္ဆံ အံဆြဲထဲက
လိုသေလာက္ ယူသံုးခဲ႔တဲ႔ လက္ေတြက ကိုယ္ပိုက္ဆံကို ရွာတတ္ေနပါၿပီ ေမေမ ။ ခုခ်ိန္မွာ သိပ္လြမ္းေနတယ္။
ေမေမ ရဲ႕ ေမတၱာ ေမေမရဲ႕ ေစတနာေတြ ေျမာက္ျမားစြာ ပါ၀င္ေနတဲ႔ ေမေမဆူသံေလးကို လြမ္းတယ္ ေမေမ။
တစ္အိမ္ထဲေနၿပီး စကားမေျပာျဖစ္ခဲ႔ၾကေပမယ္႔ မ်က္ေျဖမပ်က္သမီးကို ေစာင္႕ၾကည္႔ေပးေနခဲ႔တဲ႔ သမီး ေမေမ
ခုေကာ သမီးအတြက္ ပူပန္ေနတုန္းဘဲမလား ။ ဘယ္အခ်ိန္မွာဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ အဆိုးဆံုးသမီးကို ေမေမ စိုးရိမ္
ေနမယ္ဆိုတာ ေသခ်ာတဲ႔ အေျဖတစ္ခုပါပဲ ေနာ္ ။သမီး အတြက္ စိုးရိမ္ျခင္းေတြနဲ႔ ေမေမ ညေတြေကာ အိပ္ေပ်ာ္
လားေမေမ ။ ေနာင္တ ရေနတာမဟုတ္ပါ ။ တမ္းတျခင္းမ်ိဳးတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ေႏြးေထြးတဲ႔ ရင္ခြင္တစ္ခုကို
တမ္းတျခင္းတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီေဆာင္းပါးေလးကို ဖတ္မိတဲ႔ ေမာင္ငယ္ ၊ ညီမငယ္တို႕ အားလံုး မိဘရင္ခြင္
မွာရွိတုန္း မိဘတန္ဖိုးကို သိနားလည္ႏိုင္ၾကပါေစလို႕ ဒီေဆာင္းပါးေလးကေန ေလးနက္စြာ ဆုေတာင္းေပးလိုက္
ပါတယ္ရွင္။

ႏိုင္ငံျခားေရာဂါ ထမိတဲ႔ ကၽြန္မနဲ႔ စင္ကာပူႏိုင္ငံ

မီးေရာင္စံုေတြနဲ႔ လွပေနတဲ႔ ၿမိဳ႕လည္ေကာင္မွာ အ၀တ္ေသတၱာ ခပ္ႀကီးႀကီးတစ္လံုး ေက်ာပိုးအိတ္တစ္လံုးကို လြယ္ထားတဲ႔
မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ။ အခ်ိန္ကား ည ၁၀ နာရီတိတိ ။ မ်က္၀န္းအိမ္မွာ မ်က္ရည္ေတြ ရစ္၀ိုင္းကာ အားငယ္၀မ္းနည္းမွဳ
ေတြကို မာန္တင္းဟန္ဖို႕ေနတဲ႔ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ။ ေျခစံုရပ္ ေနေသာ ေျခေထာက္ေတြ ဦးတည္ရာ တစ္ခုခုကို ေတြ႔ရွိ
လိုက္သလို စတင္ ေရြ႔လ်ားပါၿပီး အ၀တ္ေသတၱာကို ဆြဲကာ ေျခလွမ္းလွမ္းမွန္မွန္ျဖင္႔ေနရာ တစ္ခုဆီကို ဦးတည္လို႔ ထြက္ခြာ
လာပါသည္ ။ လမ္းမွာ လူတစ္ေယာက္ကို တစ္စံုတစ္ခုေမးလိုက္ပါေသးသည္ ။ ေလးလြန္းတဲ႔ ေသတၱာကို ဆြဲကိုင္လာေသာ
လက္ေတြ မခံႏိုင္ေအာင္ နာက်င္လွေသာ္လည္း အံက်ိတ္ခံကာ လိုရာေရာက္ေအာင္ ေလွ်ာက္လာခဲ႔သည္ ။ ေဟာ ! ေတြ႔ပါၿပီ။
ဆိုင္းဘုတ္ေလး တစ္ခု ။ သူမ သြားေနတာကေတာ႕ ျမန္မာတည္းခိုးခန္းတစ္ခုကိုပါ ။ ေကာင္တာမွာ အခန္းယူကာ အခန္းရွိ
ရာကို ကိုယ္အိတ္ကိုယ္ဆြဲ တတ္လာခဲ႔ပါသည္ ။ အခန္းထဲေရာက္တယ္ဆိုရင္ဘဲ ေျခပစ္လက္ပစ္ ကုတင္ေပၚလဲေလ်ာင္းလိုက္
ရင္း အားရပါးရ ငိုခ်လိုက္မိပါေတာ႕သည္ ။
ကၽြန္မဘ၀မွာ မိဘ အရိပ္ေအာက္မွာ ေအးခ်မ္းစြာ ေနလာခဲ႔သူပါ ။ သိပ္ကို သြားခ်င္လွတဲ႔ ႏိုင္ငံျခားဆိုတာႀကီးကို ကိုယ္ဘာကို
ငမ္းငမ္းတက္ေရာက္ရွိလာခဲ႔သူဆိုလည္း မမွားပါဘူး ။ သူမ်ားေတြလို အိမ္အေျခေနေၾကာင္႕ ၊ စီးပြားေရးေတြ ေၾကာင္႕လဲ မဟုတ္
ဘဲ ကိုယ္ေျခေထာက္ေပၚ ကိုယ္ရပ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ႔ စိတ္တစ္ခုနဲ႔ ေရာက္လာသူပါ ။ ဘ၀ဆိုတဲ႔ ေလာကဇာတ္ခံုႀကီးက ဘယ္ေလာက္
ထိ က်ယ္ေျပာတယ္ ၊ လူေတြက ဘယ္လိုဆိုတာကို ခုမွ ကၽြန္မ စတင္ သိရွိခဲ႔တယ္ဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး ။ ကၽြန္မ ျမန္မာျပည္ကေန
စင္ကာပူႏိုင္ငံကို တစ္ေယာက္ထဲ လာခဲ႔ပါသည္ ။ ေလဆိပ္မွာထဲက ႀကိဳသူမယ္႕ တစ္ေယာက္ထဲ တည္းမယ္႔လိပ္စာကို တကၠဆီငွား
ေရာက္လာခဲ႔ပါသည္ ။ တည္းမယ္႔အိမ္က ကြန္ဒိုတစ္ခုပါ ။ ကြန္ဒို အေဆာင္အဦးေရွ႕မွာဘဲ တကၠဆီက ခ်ေပးခဲ႔တာမို႔ အခန္းနံပတ္ကို
ဂိတ္မွာ ေျပာျပကာ ၀င္ဖို႕ေျပာရပါသည္။ ကံဆိုးစြာ အခန္းမွာ ျပန္ေျဖမယ္႕သူမရွိဘူးဆိုတဲ႔  secury ရဲ႕စကားသံကို ၾကားလိုက္ရခ်ိန္မွာ
ကၽြန္မဘ၀အတြက္ တစ္ေယာက္ထဲ ရပ္တည္မွဳေတြကို စတင္ေစခဲ႔ပါေတာ႔သည္ ။ ႀကီးမားလွတဲ႔ ကၽြန္မအ၀တ္အိတ္ကို ၾကည္႔ကာ
မ်က္လံုးအိမ္မွာ မ်က္ရည္ေတြ ခ်က္ခ်င္းရစ္၀ဲလာခဲ႔ပါသည္ ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ ေတာင္းတမိလိုက္တာကေတာ႕ ကၽြန္မ ေဖေဖကိုပါ ။
ေဖေဖ ကို ဆက္သြယ္ဖို႕ ျမန္မာျပည္ကို ဖုန္းေခၚမွ ရမွာမို႔ အရင္ဆံုး ကၽြန္မ အိတ္ေတြနဲ႔ ဖုန္းကတ္၀ယ္ဖို႕ဆိုတာ လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
လက္ကနာ၇ီကို ငံု႕ၾကည္႔လိုက္ေတာ႕ အခ်ိန္က ည ၁၁ နာရီ ထိုးပါေတာ႔မယ္ ။ ဘာလုပ္ရမည္ဆိုတာကို ဦးေႏွာက္ကို ခ်က္ခ်င္းအလုပ္
ေပးရပါေတာ႔သည္ ။ ကၽြန္မတည္းခိုဖို႔ အတြက္ ေဟာတည္တစ္ခုကို အရင္ဆံုးရွာရမယ္တိုတဲ႔ အသိနဲ႔ ဂိတ္ကိုေမးေတာ႕ နည္းေလး
ေလွ်ာက္လိုက္ရင္ ေဟာတည္ တစ္ခုရွိတယ္ဆိုတာကို လမ္းညႊန္ေပးတာေၾကာင္႕ အိတ္ကိုဆြဲကာ ေဟာ္တည္ကို ေရာက္လာခဲ႔ပါေတာ႕
သည္။ အားရေအာင္ ငိုၿပီးခ်ိန္မွာေတာ႕ ေရခ်ိဳးလိုက္ပါသည္။ အားလံုးၿပီးစီးခ်ိန္ နာရီၾကည္႔လိုက္ေတာ႕ ည ၁၂ နာရီခြဲေနပါၿပီ ။ ေဟာ္တည္
အျပင္သို႔ထြက္ကာ ဖုန္းကတ္တစ္ခု၀ယ္ကာ အေဖဆီ ဖုန္းေခၚကာ အက်ိဳးေၾကာင္းကို ေျပာျပလိုက္ပါသည္ ။
ကၽြန္မေတာ္ေတာ္ၾကာေအာင္ ေတြးခဲ႔ရတာေတြကို ေဖေဖက မိနစ္ပိုင္းေလးနဲ႔ ျမန္မာျပည္ကေန စီစဥ္ေပးႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္ ။ ဖုန္းဆက္ၿပီး
နာရီ၀က္ေလာက္ဘဲၾကာပါတယ္ ကၽြန္မဆီကို ေဖေဖ မိတ္ေဆြ ဇနီးေမာင္ႏွံ လာေတြ႔ပါသည္။ မနက္ကို လာေခၚမယ္ တည္းမယ္႔ေနရာ
ကို ေသခ်ာလိုက္ပို႕မယ္ ၊ ဘာမွ ေၾကာက္စရာမရွိဘူးဆိုတာေတြ ေသခ်ာေျပာျပ မွာၾကားၿပီး ျပန္သြားၾကပါသည္။ မိဘဆိုတာ အေ၀း
တစ္ေနရာထိ အရိပ္ေတြ လိုက္မိုးေပးတယ္ဆိုတာကို ကိုယ္ေတြ႔ ထပ္မံသိလိုက္ရျပန္ပါသည္။ ဒါကလည္း မကုန္ႏိုင္တဲ႔ မိဘေမတၱာ
တစ္ခုပါပဲေလ ။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မ စင္ကာပူႏိုင္ငံရဲ႕ ပထမဆံုး ညကို အိပ္စက္လိုက္ပါေတာ႔သည္ ။
ေနာက္ေန႔ မနက္မွ တည္းခိုရမယ္႔ အိမ္ကို ကၽြန္မ ေရာက္ရွိခဲ႔ပါသည္ ။ စင္ကာပူႏိုင္ငံ ဆိုတာ အားလံုးက အလုပ္ကိုယ္ဆီနဲ႔ စက္ရုပ္
လူသားေတြလို ရွင္သန္ေနၾကတယ္လို႕ ကၽြန္မတင္စားခ်င္ပါသည္ ။ လူတိုင္းၾကည္႔လိုက္ရင္ အလုအယက္ လမ္းသြားေနသူေတြ ။
မ်က္လံုးပြင္႔တယ္ဆိုတာနဲ႔ အလုပ္ကို ေျပးၾကရသည္ ။ ဒါေၾကာင္႕လည္း ခဏေလးအတြင္း အရမ္းကို တိုးတက္လာခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါ
သည္ ။ ဒီက လူေတြကို ၾကည္႔ၿပီး စင္ကာပူေရာက္မိတ္ေဆြကို ကၽြန္မေရာက္ေနတယ္ဆိုတာကို အေၾကာင္းၾကားဖို႕ အားနာ ၀န္ေလး
ေနမိပါသည္ ။ ကၽြန္မ ေလွ်ာက္လည္ခ်င္သည္ ။ mrt စီးကာ ေျမပံု ကိုင္ကာ ကိုယ္ကိုကိုယ္ သတၱိေမြးလိုက္ပါသည္ ။ ဒီႏိုင္ငံမွာ အရမ္း
ေစ်းႀကီးတာေၾကာင္႕ ေရဘူးကအစ ေက်ာပိုးအိတ္ထဲ ထည္႔ကာ ကၽြန္မ တစ္ေယာက္ထဲ ေလွ်ာက္လည္တဲ႔ ခရီးစဥ္ကို စတင္လိုက္ပါ
သည္။
စင္ကာပူႏိုင္ငံဆိုတာကို ေရာက္မွ ကၽြန္မအိမ္မွာ အလြယ္တစ္ကူ ရရွိခဲ႔ေသာအရာ အားလံုးသည္ ထိုက္တန္ေသာ တန္ဖိုးေတြ ရွိေနပါ
လားဆိုတာကို ကၽြန္မသိရွိနားလည္လာခဲ႔ရပါသည္ ။ အိမ္မွာ မိုးလင္းတာနဲ႕ မ်က္စိေရွ႔ကို ေရာက္ရွိလာတဲ႔ ေကာ္ဖီနဲ႔ မုန္႔တခုခု (ဒါမွမဟုတ္)
ထမင္းေၾကာ္ ဒီအစားေသာက္ေတြဟာ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ ကိုယ္ပိုက္ဆံနဲ႔ ကိုယ္ အမွန္တစ္ကယ္ ၀ယ္စားရေတာ႔မယ္႔ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မလက္
ေတြ တြန္႔ဆုတ္ေနမိပါသည္ ။ မိဘ ပိုက္ဆံ ကို လြယ္လင္႔တကူ သံုးခဲ႔တုန္းက အၿပံဳးမပ်က္ ခြင္႔လြတ္အၿပံဳးနဲ႔ ေက်နပ္ၾကည္ျဖဴ ေပးခဲ႔တဲ႔
ေဖေဖ နဲ႔ ေမေမ ကို အၿမဲလို ေျပးျမင္ခံစားမိပါသည္ ။ ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ အေျခတက် အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဖို႕ဆိုတာ တစ္ကယ္တမ္းက် အင္မတန္
မွ ခက္ခဲလြန္းပါတယ္ ။ ကၽြန္မ အလုပ္ရွာတဲ႔ရက္ေတြမွာ စိတ္အားငယ္ျခင္း ၊ စိတ္ပင္ျခင္း ၊ ေအးဂ်င္႔က စိတ္မွ ခ်ရဲ႔လား ၊ ငါေပးလိုက္မိတဲ႕
စရံေလးမ်ား ပလံုသြားမလား ဆိုတဲ႔ ေယာက္ယက္ခက္တဲ႔ အေတြးေပါင္းေျမာက္ျမားစြာတဲ႔ အိပ္မရတဲ႔ ညေတြက အမ်ားသား ။ အိမ္က
vzo ခ်က္မယ္ေျပာရင္ေတာင္ မ်က္ကြင္းေဟာက္ပတ္ ကိုယ္ပံုကို မျမင္ေစခ်င္တာေၾကာင္႕ ေတြ႔ခ်င္ရက္နဲ႔ မေတြ႔ရတဲ႔ ဒုကၡကတမ်ိဳး  ။
ဒီလို မ်ားျပားေထြလီတဲ႔ ခံစားခ်က္ေတြကို အံ႔တုရင္ဆိုင္ကာ ႀကိဳးစားေနေသာ္ညား အလုပ္က အဆင္မေျပ ။ ကဲဘယ္မလဲ ေပ်ာ္စရာဆိုတာ
ဘယ္သူကလြတ္ခဲ႔တာလဲ ? ကိုယ္သေဘာနဲ႔ ကိုယ္လာခဲ႔တာပါ ။ ဟုတ္ၿပီ ဘာလို႔ အဆင္မေျပတာလဲ ? ျပင္ဆင္မွဳ အားနည္းခဲ႔လို႔ပါ ။ ဒါဆို
ဘာလုပ္မလဲ ? ဟုတ္ကဲ႔ ေတြးေနပါတယ္ ဆိုတဲ႔ အေျဖနဲ႔ အတူ လူက အားအင္ ကုန္ခမ္းေနပါၿပီ ။ ကၽြန္မလက္ေတြ႔ တစ္ခုကို နမူနာေလး
ေျပာျပခ်င္ပါသည္ ။ ကၽြန္မ အလုပ္သြားတင္တဲ႔ ေအးဂ်င္႔မွာ အမတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔ခဲ႔ပါသည္။ သူက ျမန္မာျပည္မွာ accounting ကို
၁၀ ႏွစ္ေလာက္ကို ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ လုပ္လာသူလို႔ ေျပာပါသည္။ အမွန္တစ္ကယ္ကို လည္း သူတကယ္လုပ္ခဲ႔တာပါ ။ ေအးဂ်င္႔က
သူကို admin ကေန စ၀င္ၿပီး က်င္႔သားရမွ accounting  ကို ေျပာင္းဖို႕ ေျပာေပမယ္႕  အဲဒီအမက သူမွာလုပ္ငန္းအေတြ႔ႀကံဳ
ရွိေနၿပီးတားမို႕မလိုေၾကာင္းေျပာကာ accounting ကေန စအလုပ္၀င္ပါသည္။
အလုပ္၀င္ၿပီး တစ္ပတ္အၾကာမွာ ဘယ္လိုမွ မတူတာေၾကာင္႕ အဆင္မေျပ
တာေတြ မ်ားကာ ေအးဂ်င္႕ဆီ ငိုလို႔ေရာက္လာခ်ိန္ ကၽြန္မေတြ႔ျမင္ခဲ႔ရျခင္းပါ ။ ဆိုလိုခ်င္တာကေတာ႕ ေနရာေတြ အထာေတြ ပံုဆံေတြ
ကြာျခားတယ္ဆိုတာကို ေျပာခ်င္တာပါ ။ အဂၤလိပ္စကား (သို႕မဟုတ္ ) တရုတ္စကား (သို႔မဟုတ္) မေလးစကားကို ကၽြမ္းက်င္စြာေျပာ
တတ္ေနဖို႔က ပထမဆံုးအေရးႀကီးပါသည္။ ေနာက္တစ္ခုက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခိုင္မာရမယ္ ။ ကိုယ္ကို ကိုယ္ ယံုၾကည္မွဳ အျပည္႕၀ရွိဖို႕လည္း
အထူးပင္လိုအပ္ပါသည္။ ကိုယ္ကေျပာတတ္ၿပီး သူမ်ားေျပာတာကို နားမလည္သူေတြလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတြ႔ရပါသည္။ အဂၤလိပ္
စကားကို ေျပာတတ္ဖို႕လိုသလို ၊ သူမ်ားေျပာလာတာကိုလည္း ေသခ်ာ သေဘာေပါက္နားလည္ဖို႕ လည္း လိုအပ္ပါသည္။
လူကဲခတ္တတ္ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါေသးသည္ ။ အေရးႀကီးဆံုးအခ်က္ကေတာ႕ ကိုယ္ကိုကိုယ္ အမွန္တစ္ကယ္ ရပ္တည္ႏိုင္ရဲ႕လား
သူမ်ားႏိုင္ငံကို သြားဖို႕ငါမွာ အခ်က္လက္ ၊ အရည္ခ်င္းေတြ ျပည္႔စံုၿပီလားဆိုတဲ႔ အခ်က္က အဓိက အက်ဆံုးအခ်က္ပါဘဲရွင္ ။ ဒီေတာ႕
ကၽြန္မလို ႏိုင္ငံျခားေရာဂါထေနသူေတြ ကို ဒီေဆာင္းပါးေလးကို ဖတ္ၿပီး ေသခ်ာ ျပင္ဆင္ႏိုင္ပါေစလို႕ ဆုေတာင္းရင္း လူတိုင္း
မိမိလိုရာပန္းတိုင္ကို ေလွ်ာက္လွမ္းေပ်ာ္ရြင္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ စိတ္ရင္းမွန္ျဖင္႕ ဆုေတာင္းေပးလိုက္မိပါေတာ႕သည္။

ပဥၥမအႀကိမ္ ေရႊအျမဴေတ ၀ထၳဳရွည္ ဆုရွင္ ဆရာ သင္းရီ ႏွင္႔ အခ်စ္ကို ကိုးကြယ္သူေလးတို႕ အင္တာဗ်ဴး အစီစဥ္



     ေရႊျမန္မာဥယ်ာဥ္ မိသားစု၀င္အားလံုး မဂၤလာပါရွင္ ။ ခိုင္ေလး စီစဥ္ေနၾက အင္တာဗ်ဴး အစီစဥ္ေလးကို တင္ဆက္
ဖို႕ အလွည္႔ၾကေရာက္လို႕ လာျပန္ပါၿပီ ။ ဒီတခါ ခိုင္ေလး အင္တာဗ်ဴးဖို႕ ေရြးခ်ယ္ထားသူကေတာ႔ ပဥၥမအႀကိမ္ေျမာက္
ေရႊအျမဴေတ ၀ထၳဳရွည္ဆုရွင္ ဆရာသင္းရီ ဘဲျဖစ္ပါတယ္ရွင္ ။ ကဲ အင္တာဗ်ဴး အစီစဥ္ေလးကို စလိုက္ၾကရေအာင္ေနာ္။
 
မဂၤလာပါ ဆရာ ...... ပထမဆံုးဆရာလက္ရိွ ရွင္သန္ေနတဲ ့ဘ၀အေျခအေနေလးနဲ
ဆရာနာမည္အရင္းႏွင္႔အတူ ဆရာမိသားစုကို သမီးတို႕ ေရႊျမန္မာဥယ်ာဥ္မိသားစုေလးနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးပါအံုးဆရာ။

မဂၤလာပါ...... သမီး ခိုင္

ဦရဲ႕နာမည္အရင္းက ဦးသိန္းထြန္းပါ။ ဇနီးက ေဒၚခ်ဳိပါ။ သူက အလယ္တန္းၿပဆရာမ ပင္စင္စားပါ။ နွစ္ေယာက္လံုးရဲ႕ေမြးဇာတိက
ၿပည္ခရိုင္ သဲကုန္းၿမိဳ႕ပါ။ အခုေလာေလာဆယ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္ ေဇတဝန္လမ္းတိုက္(၆) ၆လႊာမွာ ဇနီး၊သားသၼီး(၃)ေယာက္နဲ႔
အတူေနထိုင္လ်က္ရွိပါတယ္။ မိသားစုေပါင္းက(၄)ေယာက္ပါ။ သားအႀကီးဆံုး ကိုလမင္းက ဂ်ီတီအိုင္ နဲ႔ေက်ာင္းၿပီးၿပီးေတာ့ၿပည္ၿမိဳ႔မွာ
သူ႔ဇနီးနဲ႔ ေအးေအးသင္းနဲ႔ အတူ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ေရာင္းဝယ္ေရး လုပ္ကိုင္ေနၿပီး ဦးအတြက္ သက္နွင္းစု၊ နဲ႔ ခ်စ္ေပါက္စ ဆိုတဲ့
ေၿမးမေလးနွစ္ေယာက္ ေမြးေပးထားပါတယ္။ သူ႔ေအာက္က ထားထားခိုင္က ဥပေဒနဲ႔ ေက်ာင္းၿပီးၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္မွာပဲ ဝိုင္းက်ဴရွင္
ၿပေနပါတယ္။ သူခင္ပြန္း ကိုေဆြလတ္က ၿမန္မာနိုင္ငံလူငယ္မ်ားရဲ႔မဲၿပာပုဆိုး ထြက္ေပါက္အတိုင္း စကၤာပူကိုထြက္ၿပီး
ပိုက္ဆံရွာေနရပါတယ္။
ဦးအတြက္ေၿမးမေလးတစ္ေယာက္ေမြးေပးထားပါတယ္။ ဒီေၿမးကေၿမးဦးပါ။ သူနာမည္က ပိုးသံသာတဲ့။ တတိယသၼီးၿငိမ္းၿငိမ္းနိုင္ကလည္း
ဥပေဒနဲ႔ပဲဘြဲ႔ရၿပီးေတာ့  7day News Journel မွာ အမွဳေဆာင္အယ္ဒီတာ ၿဖစ္ေနပါၿပီး။ သူခင္ပြန္း ကိုေစာစည္သူမိုး ကလည္း
7day News Journe မွာပဲ ဒီဇုိင္းအယ္ဒီတာပါ။ သူတို႔နွစ္ေယာက္က ၿမန္မာနိုင္ငံႀကီးလြတ္လပ္ပါေစေတာ့ဆိုတဲ့အတိတ္နိမိတ္
လြတ္လပ္ေခတ္ ဆိုတဲ့သားေလးတစ္ေယာက္ ဦးအတြက္ ေမြးေပးထားပါတယ္္။ ဒီေၿမးကေတာ့ စတုတၳေၿမာက္ ေၿမးပါပဲ။
စုစုေပါင္း ေၿမး(၄)ေယာက္နဲ႔ အဘိုးေပါ့။ အသက္(၆၃)နွစ္ရွိပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ ကိုယ္ ကိုယ္ ၁၆နွစ္သား လူငယ္စိတ္နဲ႔အတူ
လူငယ္ေတြနဲ႔ေဒြးေရာယွက္တင္ ခင္ခင္မင္မင္ေနရတာကိုေပ်ာ္ပါတယ္။လူငယ္ေတြ ကိုတိုးတတ္တဲ့လူငယ္ေတြၿဖစ္ေစလိုလို႔
လူငယ္ေတြနဲ႔နီစပ္အာင္ ရင္းရင္းနီွးနီွးေဆြးေႏြးနိုင္ေအာင္ေနတာပါ။ ဦးရဲ႔သားသၼီးေတြနဲ႔လည္း မိဘနဲ႔ သားသၼီးလိုေနတာထက္
သူငယ္ခ်င္းလိုေနတာပါ။ သူတို႔ကို ကိုယ္ကတရင္းတနီွး ေဝဖန္နိုင္သလို ကိုယ့္ကိုလည္း သူတို႔က ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဝဖန္ခြင့္
ေပးထားတယ္။ ဦးတို႔မိသားစုထဲမွာ ပြင့္လင္းတဲ့ဒီမိုကေရစီရွိတယ္ လို႔ေၿပာခ်င္တာပါ။ စတုတၳသားေတာ့ ပထဝီနဲ႔ ေက်ာင္းေနာက္
ဆံုးနွစ္ပါ။ ေက်ာင္းၿပီးေအာင္ မေၿဖေတာ့ဘူးလို႔ ဂ်စ္ကန္ကန္ လုပ္္ေနပါတယ္။ သူ႔လက္သံုးစကားက ဘြဲ႔ရတာနဲ႔မရတာ
 သိပ္မထူးဘူးတဲ့။ တတ္မွမတတ္တာတဲ့ တတ္ေအာင္က ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ လုပ္ရတယ္တဲ့။ သူ႔စကားက မွန္ေတာ့မွန္သလိုလိုပါ။
ဒါေပမ့ဲ ဦးကိုယ္တိုင္က ဘြဲ႔ရေအာင္ထိ ေက်ာင္းေနခဲ့သူ မဟုတ္တဲ့အတြက္ သားသၼီးေတြအားလံုးကို တတ္တတ္ မတတ္တတ္
ဘဲြဝတ္စံုေလးနဲ႔  ၿမင္ခ်စ္စိတ္ ေပါက္မိတယ္တာပါ။ ဒါေပမ့ဲ ဦးတို႔မိသားစုမွာ ေစာေစာကေၿပာသလို ပြင့္လင္းတဲ့ ဒီမိုကေရစီ
သေဘာတရားရွိတဲ့အတြက္ ငါအေဖပဲ ဆိုတဲ့ အဏမသံုးခ့ဲပါဘူး။ ၂၃ နွစ္ဆုိတဲ့ သူ႔အသက္ဟာ အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ့
ေတြးနိုင္ေခၚနိုင္ရွိၿပီးပဲ။ သူ႔အတြက္ သူ႔ဆႏၵအတိုင္း ဆံုးၿဖတ္ပိုင္ခြင့္ေပးထားပါတယ္။ သူ႔ဒႆနနဲ႔သူေနေနတဲ့ အဲဒီ
သားအငယ္ဆံုးေကာင္ ေဝယံၿမင့္ဦး က အခု နိုင္ငံၿခားသတင္းဌာနတစ္ခုၿဖစ္တဲ့ (AP) သတင္းဌာနမွာ
ဗီဒီယို သတင္းေထာက္ လုပ္ေနပါတယ္။ ဦးကေတာ့ ရန႔ံသစ္မဂၢဇင္း မွာ အတုိင္ပင္ခံအယ္ဒီတာ အၿဖစ္ တာဝန္ယူထားရင္း
စာေတြေရးၿဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ေနပါတယ္။
စာေပခရီးလမ္းကို ဆရာ စတင္ေလွ်ာက္ျဖစ္ခဲ ့ပံုေလးကိုလည္း သိပါရေစ ။


ဦးက အထက္တန္းေက်ာင္းသား က တည္းက စာေရးဖို႔ဝါသနာပါခဲ့တာပါ။ ေက်ာင္နံရံကအစာေစာင္မွာ ဆရာေတြနဲ႔အတူ
ပူးတဲြၿပီး အယ္ဒီတာလုပ္ခဲ့တာပါ။ ပထမဆံုး ဝတၳဳတို ၿဖစ္တဲ့ (ပါအင္ယားမွာလုပ္သည္) ဆိုတဲ့ဝတၳဳတို (၁၉၆၉) ခုစက္တင္ဘာထုတ္
ေသြးေသာက္ မဂၢဇင္းမွာ ေဖာ္ၿပခံရပါတယ္။ အဲ့ဒီတုန္းက ဆရာအသက္ ၁၉ နွစ္ပါ။ စာေရူဆရာႀကီးေသာ္တာေဆြ ရဲ႕စကားနဲ႔
ခပ္ႄကြားႄကြားေၿပာရရင္ ငယ္ၿဖဴစာေရးဆရာ ေပါ့။ အဲ့ဒီတုန္းက   ကေလာင္နာမည္က သကာထြဏ္း သဲကုန္းပါ။ ဆက္ၿပီးေတာ့
ၿဖဴနီညိဳၿပာ၊ မိုးေဝ၊ ေသြးေသာက္ မဂၢဇင္းေတြမွာ ဝတၳဳတို ဆက္ေရးလာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာက စာေရးတာကိုတင္
ဝါသနာပါတာမဟုတ္ဘဲ နိုင္ငံေရးကိုပါဝါသနာပါသူၿဖစ္ေလေတာ့ (၁၉၇၄) ဒီဇင္ဘာလထဲမွာ ၿဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ဦးသန္႔အေရးအခင္းမွာ
တတ္တတ္ႄကြႄကြပါဝင္မိတဲ့အတြက္ ေထာင္နန္းစံသြားခဲ့ရပါတယ္။ ေထာင္ထဲေရာက္ေတာ့ စာမေရးၿဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့
ေထာင္ကၿပန္ထြက္လာေတာ့ ေရးလက္စ ကေလာင္နာမည္က ဆက္သံုးလို႔မရေတာ့တဲ့အတြက္ စာေရးရဖို႔ လက္ဆြံ႔ၿပီး
မေရးၿဖစ္ခဲ့တာ နွစ္အေတာ္ၾကာပါတယ္။ (၁၉၈၃) က်ေတာ့မွ စာေရးခ်င္စိတ္ကၿပန္နိုးလာၿပီး စာၿပန္ေရးေတာ့
ထြဏ္းလူေအာင္ (သဲကုန္း) ဆိုတဲ့ ကေလာင္နာမည္ကို သံုးၿပီးေရးခဲ့ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ္ အဲ့ဒီကေလာင္လည္းၾကာမရွည္လိုက္ပါဘူး။
စာေပစိစစ္ေရးက ၿဖတ္လြန္းေတာက္လြန္းတာကိုစိတ္ကုန္ၿပီး ဒီတစ္သက္စာမေရးေတာ့ဘူး ဆိုၿပီး (၁၉၈၅) မွာ ေရးအားေကာင္းေနဆဲ
လက္ကို ရပ္ပစ္လိုက္မိလို႔ စာမေရးတာၿဖစ္ေတာ့ပဲ နွစ္အေတာ္ၾကာရပ္တန္႔သြားၿပန္ပါတယ္။  နိုင္ငံေရးစိတ္ဝင္စားသူပီပီ (၈၈) ၿပည္သူ
အေရးေတာ္ပံုႀကီးမွာ အၿပည့္ပါဝင္ခဲ့ၿပီး အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြပခ်ဳပ္ရဲ႕ သဲကုန္းၿမိဳ႕နယ္ၿပည္သူလြတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အၿဖစ္နဲ႔
ေရြးခ်ယ္တင္ေၿမွက္ခံရပါတယ္။ အေရြးမခံခင္တည္းက ဒါဟာေထာင္က်မယ့္အေပါက္ ဆိုတာသိပါတယ္။ ဒါေပမ့ဲ လူဆိုတာကိုယ့္ပခံုးေပၚ
ကိုက်လာတဲ့ သမိုင္းေပးတာဝန္ကိုေက်ပြန္ေအာင္ထမ္းေဆာင္နိုင္ရမယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားပါတယ္။ ဒါမွလည္းလူပီသတယ္လို႔ခံယူထားသူပါ။
ဒါေၾကာင့္ တာဝန္ေက်ေအာင္ထမ္ေဆာင္တဲ့အခါ (၁၉၉၀) နိုဝင္ဘာလထဲမွာစစ္အစိုးရဲ႕ဖမ္းစီၿခင္းခံရၿပီးေတာ့ နိုင္ငံေတာ္ပုန္ကန္မႈနဲ႔  တစ္သက္တစ္ကၽြန္းေထာင္ဒဏ္ (၂၅) နွစ္ခံလိုက္ပါတယ္။ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ နိုင္ငံေရးအခ်ဳိးအေကြ႔တစ္ခုနဲ႔ၾကံဳလို႔ တစ္နွစ္ခြဲအၾကာမွာ ေထာင္ကၿပန္လြတ္လာပါတယ္။လြတ္တဲ့အခါမွာလည္း ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ မၿပီးဆံုးေသးတဲ့ နိုင္ငံေရးတာဝန္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ရပါတယ္ ဒီေန႔ထိလည္း က်ရာတာဝန္အခန္းကေနထမ္းေဆာင္ေနဆဲပါ။ဒါေပမဲ့ စာေရးသမားတစ္ေယာက္ဟာ စာမေရးဘဲ မေနနိုင္ပါဘူးဒါေၾကာင့္ (၁၉၉၈) ခုနွစ္မွာ သင္းရီးဆိုတဲ့ကေလာင္နာမည္အသစ္နဲ႔ စာၿပန္ေရးၿဖစ္ပါတယ္။ဒီေန႔အထိဆိုပါေတာ့မေသမခ်င္း ေရၿဖစ္ေနဦးမွာပါပဲ။ ၆၃ ဆိုတဲ့အရြယ္ဟာ သံသရာခရီးဆက္ဖို႔ သိပ္ကိုနီးကပ္လာေနတဲ့အရြယ္ၿဖစ္လို႔ စာေရးၿဖစ္ေအာင္ပိုၿပီး အားထုတ္ရဦးမယ္ ။ ဘဝ ဆိုတာသိပ္ကိုတိုလြန္းပါတယ္။ ပထမအရြယ္ ဆိုတဲ့ လူလားမေၿမာက္ေသးခင္ကာလကိုနုတ္၊ အိုမင္းမစြမ္းကာလကိုနုတ္ရင္ အၿမီးနုတ္ေခါင္းနုတ္နဲ႔ ေနာက္ဆံုးစာကေလးေခါင္းခ်ည္းက်န္တယ္ဆိုတာ လုပ္နိုင္ကိုင္နိုင္ အရြယ္က သိပ္ကိုမွနည္းလြန္းတိုလြန္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာေရးဆရာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ဘယ္သူပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ေလာကရဲ႔ေကာင္းက်ဳိးတစ္ခုခုကိုေဆာင္ရြက္သြားနိုင္ပါမွမနုႆတၱဒုလႅဘ ဆိုတဲ့ ခက္ရခက္ဆစ္လူၿဖစ္ရက်ဳိးေလးနပ္မယ္လို႔အခိုင္အမာ ယံုၾကည္ခံယူပါတယ္ ဘဝ တစ္ခုရဲ႕႔႔႕႔အဓိပၸာယ္ဟာ ၿပည့္စံုမသြားပါဘူးလို႔ ၿမင္ပါတယ္။


        
ဆရာ၀တၳဳေတြကို (အမွတ္တရစုစည္းမူ) စာအုပ္တြင္ ဆရာဦးတင္ခိုင္ကေ ရးသားထားတယ္ေနာ္။ ဆရာ၀တၳဳတိုေတြကို ကေလာင္ျဖင္ ့မေရးဘဲရင္ျဖင္ ့ေရးသည္လို ဆရာေျပာခဲ႔ဘူးတယ္ေနာ္ ။ အဲဒီစာအုပ္ေလးကို အစအဆံုးဖတ္လိုက္မိခ်ိန္မွာေတာ့ ဆရာဦးတင္ခိုင္ေျပာတဲ ့ စကားေလးကို အျပည္အ ၀ေထာက္ခံလိုက္ပါတယ္။ သမီး သိခ်င္တာေလးက ဇတ္လမ္းစာပုဒ္ကို ဖန္တီးေတာမယ္ဆို ဘယ္လိုခံစားမွုေလးနဲ ့ ဇတ္လမ္းေလးကို အစတည္လဲဆိုတာကို သိခ်င္ပါတယ္။
***အသည္းအိမ္ထဲ ေႄကြခဲ့ေပါပန္းခေရ***ဟာလည္းအဲ့ဒီအေၾကာင္းကိုေၿပာခ်င္လို႔ေရးၿဖစ္ခဲ့တဲ့ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ပါ။ လူဟာ
ဘို႔တစ္ဘို႔တည္းထားလို႔မရပါးဘူး။ တပါးသူရဲ႔ရင္ခုန္သံကိုလည္း နားစြင့္ထားဖို႔လိုပါမယ္။ အဲ့ဒီရင္ခုန္သံေတြကိုလည္း
ကူးယူ မွ်ေဝခံစားတတ္ဖို႔လို႔တယ္။ ခံစားၿပီးရင္လည္း အဲ့ဒီရင္ခုန္သံပိုင္ရွင္ေတြရဲ႕အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ တတ္စြမ္းနိုင္သမွ်
ေဆာင္ရြက္ရပါမယ္။ အဲ့ဒါလို လူမ်ဳိးဆိုတာ ရခိုင္းႏႈန္းနဲ႔ၾကည့္ရင္ အလြန္းပါးတဲ့အေရအတြက္။ အဲ့ဒါကို ေၿပာခ်င္လို႔ အဲ့ဒီ
ဝတၳဳေလးကိုေရးၿဖစ္သြားတာပါ။


     
အသည္းအိမ္ထဲေၾကြခဲ ့ေပါ ့ပန္းခေရ”ဆိုတဲ ့ ၀တၳဳေလးကို ဖတ္ေနရင္း ရင္ထဲနင့္
ေနခံစားခဲ ့ရပါတယ္ ဆရာ။ သံုးႏွုန္းထားတဲ့ စကားလံုးအသံုးႏွုန္းေလးေတြက အရမ္းကိုႏုရြေနပါတယ္။ ဒီဖတ္လမ္းေလး
ျဖစ္တည္ခဲတဲ ့ အေတြးေလးကိုသိပါရေစဆရာ။ ကဗ်ာသမားဆိုတာ သူ ့အက်ိဳးအျမတ္အတြက္ ဘယ္ေတာမွမၾကည့္ဘူး။ ႏွလံုးသားေပါင္းမ်ားရဲ ့ ထိခတ္တဲ ့ရင္ခံုသံေတြရဲ႕ အက်ိဳးအျမတ္ကိုဘဲၾကည့္တယ္ဆိုတဲ့ စာသားေတြယေန႔ ထိ မွတ္မိေနေအာင္ ရင္ထဲကို စြဲၿမဲေနပါတယ္ ။
 
 
အဲ့ဒီဝတၳဳေလးထဲက စာသားေတြက စေရးသူရဲ႕နွလံုးေသြးနဲ႔ေရးထားတာၿဖစ္လို႔ ဖတ္ေကာင္းေနတာၿဖစ္နိုင္ပါတယ္။
စေရးသူတစ္ေယက္ဟာဘယ္စာကိုပဲေရးေရး မွလံုးေသြးနဲ႔ေရးဖို႔လိုတယ္လို႔ၿမင္ပါတယ္။ နို႔မဟုတ္ရင္
စာေၾကာင္းေတြပဲၿဖစ္ေနၿပီးေတာ့ရင္ခုန္သံမပါနိုင္ပါဘူး။ ရသစေပမွာ ရင္ခုန္သံမပါရင္ ဆားမပါတဲ့ဟင္းလို႔ပါပဲ။


           
လူပီသေအာင္ေနထိုင္ဖိုဆိုတာ ဘယ္အခ်က္ေတြေပၚကို မူတည္ႏုိင္မလဲဆိုတာ ဆရာအျမင္ေလးကို သိပါရေစ။

          
ဘဝ ဆိုတာသိပ္ကိုတိုလြန္းပါတယ္။ ပထမအရြယ္ ဆိုတဲ့ လူလားမေၿမာက္ေသးခင္ကာလကိုနုတ္၊ အိုမင္းမစြမ္းကာလကိုနုတ္ရင္
အၿမီးနုတ္ေခါင္းနုတ္နဲ႔ ေနာက္ဆံုးစာကေလးေခါင္းခ်ည္းက်န္တယ္ဆိုတာ လုပ္နိုင္ကိုင္နိုင္ အရြယ္က သိပ္ကိုမွနည္းလြန္းတိုလြန္း
ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာေရးဆရာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ဘယ္သူပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ေလာကရဲ႔ေကာင္းက်ဳိးတစ္ခုခုကိုေဆာင္ရြက္သြားနိုင္ပါမွ
မနုႆတၱဒုလႅဘ ဆိုတဲ့ ခက္ရခက္ဆစ္လူၿဖစ္ရက်ဳိးေလးနပ္မယ္လို႔အခိုင္အမာ ယံုၾကည္ခံယူပါတယ္ ဘဝ တစ္ခုရဲ႕႔႔႕႔
အဓိပၸာယ္ဟာ ၿပည့္စံုမသြားပါဘူးလို႔ ၿမင္ပါတယ္။


           
ေတြေ၀ျခင္းက ညံ့ဖ်င္းမူတစ္ခုလိုေျပာမယ္ဆို အဲဒီစကားကို ဆရာလက္ခံမလားရွင္

  
ေတြေဝတယ္ဆိုတာ ညံ့ဖ်င္းမႈတစ္ခု ဆိုတာ သိပ္ေသခ်ာပါတယ္။ ေတြေဝ ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးကို အဓိပၸာယ္ထပ္ခ်ဲ႔ရင္
ခ်ီတံုခ်တံု ၿဖစ္ၿခင္း၊ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ခ်နိုင္သည့္စြမ္းအားမဲ့ၿခင္း ၿဖစ္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္လိုေတာ့ၿဖင့္ (lack of determination power)
လို႔ဆိုရမွာပါ။ ဘယ္အေၾကာင္းအရာ ဘယ္အေၿခအေနမွာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္တစ္ခုေပးနိုင္ဖို႕႔ ဆုိတာဟာ အေရးအၾကီးဆံုး
ကိစၥၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေတြေဝတယ္ ဆိုတာဟာ ည့ံဖ်င္းတာပါပဲ။


       
ယေန ့ေခတ္ကာလၾကီးမွာ လူငယ္ေတြရဲ႕ အခန္းကဏေတြ အရမ္းကိုအေရးပါေနပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ ့ခ်ိဳ့့ေသာလူငယ္ေတြ
လမ္းမွားေပၚမွာ အခ်ိန္ေတြျဖဳန္းေနၾကပါတယ္။ ဒီအေပၚဆရာရဲလမ္းေၾကာင္းတည့္ေပးေစႏုိင္မယ့္ လမ္းညႊန္မူစကားေလးကိုလဲသိပါရေစဆရာ။ ထိုက္တန္တဲ ့ တန္ဖိုးေပးမွထိုက္တန္တဲ ့ ရလဒ္ေကာင္းကိုျပန္ရမယ္ဆိုတဲ့ စကားကို ဆရာလက္ခံပါသလား။
ဒီအေပၚ ဆရာသံုးသပ္ခ်က္အျမင္ေလးကို သိပါရေစ။
  
ဒီကေန႔့မ လူ ငယ္ေတြရဲ့အခန္းက႑ကအေရး ၾကီး တာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ လူ ငယ္ေတြရဲ့ အခန္း က႑ဟာအစဥ္အၿမဲ အေရး ၾကီး ခဲ့ တာပါ။ ဘာ ေၾကာင့္ ဆို လူ ငယ္ဆို တာ တိုင္း ၿပည္နဲ႔ လူ မ်ိဳး ရဲ့ အနာ ဂတ္ပါ။ ဒီ ေန႔ လူ ငယ္ေတြည့ံဖ်င္းရင္္တိုင္း ၿပည္နဲ႔လူ မ်ိုးး အနာဂတ္ဟာ ေေမွာင္မဲ ေနမွာေသခ်ာပါ တယ္။တိုင္းၿပည္္နဲ႔ လူမ်ိဳး အထိမၾကည့္နဲ႔ဲဦးမိမိတစ္ဦး တည္းအတြက္မွာကိိုလူငယ္ဘ၀ဆိုတာ အလြန္အေရး ၾကီးတဲ့တာ ထြက္ကာ လၿဖစ္ပါတယ္။ ဒီ ေန႔ တာ ထြက္မွား ရင္မနက္ၿဖန္ဟာအဓိပၸါယ္ေပ်ာက္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ တန္ဖိုး ၾကီး တဲ့ လူ ငယ္ဘ၀ကို မေရမရာတာေတြနဲ့ အခ်ိန္ၿဖံဳးမပစ္သင့္ပါ ဘူး။ မိမိပတ္၀န္း ္က်င္ကြက္လပ္ကေလးကိုပဲၾကည့္ၿပီး ၀ါးလံုးေေခါင္္း ထဲလသာ မေနေစခ်င္ဘူး ။ ကမၻာၾကည့္္ၾကည့္ ဖို႔ လိုပါ တယ္ ဒီိေန႔ေခတ္ဟာ ပညာေေခတ္ၿဖစ္ပါတယ္။ ဦးတို႔ ရဲ့ ၿမန္မာနိုင္ငံဆိုတာက ကမ႓ာ ၾကီး ရဲ့ ေနာက္မွာ တေမွ်ာ္တေခၚက်န္ေနခဲ့ တာပါ။ ရာစု နွစ္၀က္ေလာက္ပ်က္စီးခဲ့တဲ့ ပညာ ေရး စနစ္ေၾကာင့္ အတတ္ပညာ ေတြ နည္းပညာေေတြ လူစဥ္မမွီခဲ့ပါဘူး။ ပညာမဲ့ရင္ မ်ိုး ရိုး စဥ္ဆက္ ဆင္း ရဲ တြင္း နက္တတ္ပါ တယ္။ အခုကို အဆင္း ရဲ ဆံုး နိုင္ငံတနိုင္ငံအၿဖစ္ ရပ္တည္ေနရတာပါ။
အခု အခ်ိန္ဟာ တိုင္း ၿပည္အေနနဲ႔ ေၿပာင္း လဲ ခဲ့ တဲ့ ေၿခလွမ္း ေတြကို စတင္လာ တဲ့ အခ်ိန္ၿဖစ္လို႔ ပညာ ေရး ဟာ တစ္နည္း တစ္ဖံု ေၿပာင္း လဲ လာ ပါ လိမ့္ မယ္။ လူ ငယ္ေတြအေနနဲ ေတြ ေ၀ ေငး ေမာ လို႔ မရ ပါ ဘူး။ (capacity building) လို႔ေခၚ တဲ့ စြမ္း ရည္ၿမင့္တင္ေရး ေတြ လုပ္ရပါ လိမ့္ မယ္။ အဲဒီလိုမွမၾကိဳးစားရင္ မိမိကိုယ္မိမိသာ မက ကိုယ္သား စဥ္ေၿမး ဆက္ကိုပါ အေမွာင္တြင္း ထဲ ဆြဲနွစ္သလိုၿဖစ္ပါလိမ့္ မယ္။ ဦး က ေတာ့ လူ ငယ္ေတြကို တန္ဖိုး ထား ေလးစား စြာ နဲ႔ ခ်စ္ပါ တယ္။ ဘာ ေၾကာင့္ ဆို တိုင္း ၿပည္
ရဲ့အနာ ဂတ္ဟာ သူ တို႔ လက္ထဲမွာ ရွိ ေနတာ ေၾကာင့္ ၿဖစ္ပါ တယ္။အား ကိုး ပါ ရ ေစ လို႔ ပဲ ေၿပာ ခ်င္ပါ တယ္။

   
ထိုက္တန္တဲ့ တန္ဖိုးေပးမွ ထိုက္တန္တဲ့ ရလဒ္ေကာင္းကိုျပန္ရမယ္ဆိုတဲ႔  စကားစုေလးအေပၚ ဆရာအျမင္ေလး

ေလာကမွာ ဘယ္အရာမွာ အလကားအရပါဘူး။ အားထုတ္မႈမရွိဘဲ ဘယ္ရလဒ္မွမထြက္ပါဘူး။ စိန္ေကာင္းတစ္ပြင့္ရနိုင္ဖို႔
တြင္းနက္နင္တူးရပါတယ္။

        
တိုးတက္ၾကီးပြားလိုသူတို ့၏ အရင္းအႏွီးလက္နက္ေကာင္ကို ဘယ္အရာလို ့ ဆရာ သတ္မွတ္ခံယူထားပါသလဲ    
   
 
     
တိုးတတ္ေအာင္ၿမင္လို႔သူတို႔အတြက္ လက္နက္ဟာ ပညာအေၿခခံတဲ့ႀကိဳးပမ္းငားထုတ္မႈပါပဲ။ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈမရွိရင္
ဘယ္အရာကိုမွမရနိုင္သလို အတတ္ပညာ နည္းပညာမရွိရင္လည္း ထိုက္တန္ေကာင္းမီန္တဲ့ေအာင္ၿမင္မႈမ်ဳိးမရရွိပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ပညာအေၿခခံတဲ့ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈလို႔ေၿပာတာပါ။


            
ဘ၀ကို အဓိပါယ္ရိွရွိေနထိုင္သြားတတ္ဖို႔ နည္းလမ္းေကာင္းေလးမ်ားရိွရင္ လမ္းညႊန္ေပပါအံုး ဆရာ။

            
ဘဝ ဆိုတာသိပ္ကိုတိုလြန္းပါတယ္။ ပထမအရြယ္ ဆိုတဲ့ လူလားမေၿမာက္ေသးခင္ကာလကိုနုတ္၊ အိုမင္းမစြမ္းကာလကိုနုတ္ရင္
အၿမီးနုတ္ေခါင္းနုတ္နဲ႔ ေနာက္ဆံုးစာကေလးေခါင္းခ်ည္းက်န္တယ္ဆိုတာ လုပ္နိုင္ကိုင္နိုင္ အရြယ္က သိပ္ကိုမွနည္းလြန္းတိုလြန္း
ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာေရးဆရာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ဘယ္သူပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ေလာကရဲ႔ေကာင္းက်ဳိးတစ္ခုခုကိုေဆာင္ရြက္သြားနိုင္ပါမွ
မနုႆတၱဒုလႅဘ ဆိုတဲ့ ခက္ရခက္ဆစ္လူၿဖစ္ရက်ဳိးေလးနပ္မယ္လို႔အခိုင္အမာ ယံုၾကည္ခံယူပါတယ္ ဘဝ တစ္ခုရဲ႕႔႔႕႔
အဓိပၸာယ္ဟာ ၿပည့္စံုမသြားပါဘူးလို႔ ၿမင္ပါတယ္။


               ေ၀ဖန္ျခင္းႏွင္ ့ကိုယ္ေရးကိုယ္ပိုင္အခြင္အေရးကို ထိခိုက္၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း
ႏွစ္ခုရဲကြာျခားခ်က္ေလး နဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ဆရာအျမင္ေလးကိုသိခ်င္ပါတယ္ ဆရာ
        
 
     
ေ၀ဖန္ေရး ဆို တာ အလြန္လိုအပ္တဲ့ကိစၥတစ္ခုပါ။ ေ၀ဖန္မႈမရွိ ရင္၊ ေ၀ဖန္ခြင့္ မေပးရင္၊ ေေ၀ဖန္တာမခံရင္ အမွားေေတြ႔တတ္ပါ။ တယ္ ဘယ္သူ မွအလံုး စံု မွန္တဲ့ သူ မရိွပါ ဘူး။ အတုမရွိၿမတ္စြာဘု ရား ေတာင္မွ ဒုကရစရီယာ က်င့္စဥ္ကို ၆ ႏွစ္ၾကာ ေအာင္က်င့္ေနၿပီး မႈပဥၥသိခၤနတ္ကမေလ်ာ့မတင္း ေေစာင္းၾကိဳးနဲ႔တီး ခတ္ၿပမွ က်င့္စဥ္ေၿပာင္း ၿပီး ဘုရား အၿဖစ္ကိုရ ေတာ္မူ တယ္လို႔ ဆို တယ္။
 ဦး ထင္တာေတာ ့ပဥၥသိၤခၤနတ္ဆိုတာ တင္စားၿပီးေၿပာတာလို႔ထင္တာ ပဲ။ တကယ္ေတာ့ ဒုကရစရိယာက်င့္စဥ္ကို ၆ နွစ္ၾကာေအာင္က်င့္ ေနသည့္တိုင္ ဘု ရားအၿဖစ္ကိုမေရာက္ေသးပဲ ဘုရား ေလာင္းဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ ေ၀ဖန္ေရး လုပ္တာ လို႕ ပဲ ထင္ပါ တယ္။
ေ၀ ဖန္ေ၇း ဆို တာမွာ ကိုယ္ကိုယ္ကိုယ္ေ၀ဖန္တာလဲပါပါ တယ္။ ကို႕ယ္ကိုယ္လည္း ေပတံတခု နဲ႔ အၿမဲ ေ၀ဖန္ေနဖို့ လိုပါ တယ္။ သူ မ်ား ကို ကိုယ္ကေ၀ဖန္တာက်ေတာ့ ေကာင္း ေစလို တဲ့ ေစ တနာ နဲ႔ ေ၀ဖန္တာ မ်ိဳး ၿဖစ္ဖို႔ လိုပါ တယ္။ ကဲ့ရဲ့ ရွဳတ္ခ်လို လို႔ လုပ္တဲ့ ေ၀ ဖန္ေရး ဟာ..မေကာင္း တဲ့ မလုပ္အပ္တဲ့ ေ၀ ဖန္ေရးပါ။.ဒီေနရာ မွာ ကိုယ္ပိုင္အခြင့္အေရးကို၀င္ေရာက္စြက္္ဖတ္တာ ဆို တဲ့တံခါး နဲ႔ဆီး ပိတ္ထား လိုက္မယ္ဆို ရင္ေတာ့ေ၀ဖန္ေရး ဆို တာ ရွိ နိုင္ေတာ့ မယ္မထင္ပါ ဘူး။ အေရး ၾကီး တာ က ေစတနာ ပါ တဲ့ ေ၀ဖန္ေရး ၿဖစ္ဖို႔ပဲ လိုပါ တယ္။


                
ပဥၥမအၾကိမ္ေျမာက္ ေရႊအျမဳေတစာေပဟု(၀တၳဳရွည္)ဆုခ်ီးျမွင့္ ခံခဲ ့ရတဲအေပၚ ဆရာရင္တြင္းပီတိစကားေလးကိုလည္း ၾကားပါရေစ
ေပးပဲြတုန္းက ေလွ်ာ္ဖြတ္ၿပီးစ နၤနက္ခင္း ဆိုတဲ့ ဦးရဲအခန္းဆက္ ဝတၳုဳရွည္ဆုရမယ္က်ိန္းေသပဲလို႔ သတင္းထြက္ခဲ့  ေသးတယ္။
ဆုေပးပဲြကိုလည္း အထူးဖိတ္ၾကားခံရေတာ့ ဆုရမွာေသခ်ာတယ္ ဆိုၿပီး ဆုေပးပဲြကိုသြားခ့ဲတာ။
ဆုေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႔ကပုဂိၢဳလ္ေတြကလည္း ဦးကို ႀကိဳႀကိဳဆိုဆိုနဲ႔ ဆိုေတာ့ ဆုရမွာေသခ်ာ လို႔ထင္ၿပီးေပ်ာ္ေနတာ။
ဒါေပမယ္ ဆုေပးပဲြသာၿပီးသြားတယ္ မရလိုက္ပါဘူး။ ေရႊအၿမဳေတဆူေပးပဲြက ႀကိဳၿပီးေၾကၿငာတာမဟုတ္ဘူး။
ရုပါရွင္အကယ္ဒမီဆုလို အခမ္းနာက်မွ တစ္ေယာကါခ်င္းေၾကၿငာတာ အဲ့ဒီတုန္း နည္းနည္းခံစားလိုက္ရ ေပမဲ့
ဒီနွစ္မရ ေနာက္နွစ္ ရကိုရရမယ္လို႔ႀကိဳးစားခဲ့တာပါပဲ။ လာမယ့္နွစိေတြမွာလည္း အခန္းဆက္ဝတၳဳတို႔ ဝတၳုတိုတို႔မွာ
ဆုခ်ိတ္ေအာင္ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနပါတယ္။

         
ဆရာေရးသားခဲ့ေသာ ၀တၳဳတို၊၀တၳဳ၇ွည္ေပါင္း ဘယ္ေလာက္ရွိေနျပီလဲဆိုတာကိုလည္း စပ္စုပါရေစ
အခန္းဆက္ဝတၳဳရွည္က ၄ပုဒ္ရွိပါၿပီး။ လၿပတ္ဝတၳဳရွည္ ၁၅ ပုဒ္ပါ။ နည္းပါေသးတယ္။


             
စာေရးခ်င္စိတ္ရွိတဲစာေပ၀ါသနာရွင္မ်ားအတြက္ ဆရာလမ္းညႊန္အားေပးမူ စကားလက္ေဆာင္ေလးကို ၾကားပါရေစ ဆရာ
စာေရးခ်င္တဲ့လူငယ္ေတြ ကို ေပးခ်င္တဲ့ အၾကံဥာဏ္ကေတာ့ လက္နဲ႔ကေလာင္မၿပတ္ပါေစနဲ႔လို႔ေၿပာခ်င္ပါပါတယ္။ ရင္ဘတ္နဲ႔ေရးပါ
လက္နဲ႔မေရးပါနဲ႔လို႔ေၿပာခ်င္ပါတယ္။ လူငယ္စာေပဝါသနာရွင္ေတြကိုၾကိဳဆိုပါတယ္။ ဦးအယ္ဒီတာလုပ္ေနတဲ့ ရန႔႔ံသစ္မဂၢဇင္းကို ပို႔ပါ
  ဂရုတစိုက္ဖတ္ေပးပါမယ္။
ဟုတ္ကဲ႔ပါ ဆရာ ။ ခုလို ခိုင္ေလး ေမးျမန္းသမွ်ကို အခ်ိန္တစ္ခုေပးကာ ေသေသခ်ာခ်ာေလး ေျဖၾကားေပးခဲ႔တဲ႔ ဦးကို သမီးနဲ႔ အတူေရႊျမန္မာ မိသားစု၀င္အားလံုးက အထူးပင္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။
 
ေရႊျမန္မာ မိသားစု၀င္ေတြအေနနဲ႔လည္း ဒီအင္တာဗ်ဴး အစီစဥ္ေလးကို ေက်နပ္သေဘာက်လိမ္႔မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင္႔မိပါတယ္္။
ေနာက္မ်ားမွာလည္း ခုလိုတန္ဖိုးရွိတဲ႔ အင္တာဗ်ဴး အစီစဥ္ေလးေတြကို ႀကိဳးစားတင္ဆက္ေပးသြားပါအံုးမယ္ရွင္ ။